måndag 23 juli 2012

Film

Här följer lite betyg på filmer vi tagit oss igenom den senaste tiden.


  5/5 (3/5)                    4/5 (1/5)                       2/5 (2/5)
 5/5 (5/5)                     3/5  (3/5)                   1/5 (1/5)
1/5 (Såg den ej)               2/5 (2/5)                     3/5 (3/5)
  3/5 (3/5)                        4/5 (4/5)                       3/5 (3/5)


Uppdatering:
När Lisa kom hem från jobbet insåg hon att betygen som Fredrik gett inte riktigt stämde överens med vad hon tyckte. Lisas betyg på dessa filmer är de inom parentes.



6 kommentarer:

  1. På de flesta filmer var ni ju ändå överens.
    Men Lisa, 1/5 på Tinker, Tailor?? Såg du ens hela filmen?

    SvaraRadera
  2. Nä, den var ju så dålig så jag somnade hela tiden :)

    SvaraRadera
  3. Du var för trött för att kunna bedöma den, alltså :)

    SvaraRadera
  4. Jag har en hemlig regel: att jag alltid måste se klart på filmer jag börjat se. Skulle jag inte göra det finns det endast två(2) anledningar till varför detta inte görs.
    1. Då filmen är på en sådan nivå att jag anser den vara helt onödig att fullfölja. Detta kan bero på att kvaliteten på skådespelare och/eller manus vara i sådan ringa karaktär att sömnen vill intaga undertecknads huvud.
    2. Då filmen innehåller en tydligt ångestladdad stämning och/eller manuset är skrivet endast för att belysa andevärldar på ett skrämmande och kusligt sätt. Undertecknad är medveten om att sådant material kan komma att yttra sig i obehag lång tid efter att filmen setts, eventuellt i form av sömnproblem och/eller mardrömmar.

    /Lisa

    SvaraRadera
  5. jag skäms för vi har inte sett filmen vi lånat av er än. får vi låna den ett tag till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!! Det är bara att låna på :)

      Radera